Egyetemes Művészettörténeti Szabadegyetem IV.
A modern kor alapjai – A XIX. század művészete
A modern kor alapjai – A XIX. század művészete
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: utorok, 03. december 2019, 18:30
A negyedik részben a reneszánszt követő újabb nagy paradigmaváltás kerül bemutatásra, amely a XIX. század elején zajlott le a művészetben. Ez a korszak azért is különösen érdekes, mert még nem volt annyira régen, hogy ne legyenek közvetlen hatásai a modern művészetre. Az előadás során megismerhetik a két nagy stílus, a klasszicizmus és romantika párhuzamos történetét. Az előadó kitér a nehezen, vagy egyáltalán nem besorolható művészek (Goya, Blake) különleges képi világára is. Ez utóbbi mesterek hangsúlyos bemutatása azért is különösen fontos, mert közvetlen hatással voltak a később hivatalosan is modernnek nevezett XX. századi művészetre.
Előadó: Gimesy Péter művészettörténész, filozófus
A részvétel regisztrációhoz kötött.
A történetben egy maréknyi árva gyerek kószál a háborús front kellős közepén biztonságra, hajlékra és élelemre vágyva. Céljuk a túlélés, kilátásaik azonban nem túl biztatóak. Útjuk során nemcsak ellenséggel, de jóakarókkal is találkoznak, akik segítenek meglátni az emberséget a legembertelenebb időkben is. Hűség, barátság, bátorság csak néhány a megszerzett kincsek közül, amikre bukkannak kis hőseink, valahol Európában vándorolva. A Valahol Európában az azonos című film musical-adaptációja, ami színházunk egykori igazgatója, Korcsmáros György írói örökségét is őrzi.
Három nő és három férfi, ez egy szextett – bár a szerepek meglepően cserélődnek ezen a viharos éjszakán. Eleinte minden világos, ki kinek a kicsodája, ám közbeszól a kémia, meg egy tudálékos szexuálpszichológus – és csak reménykedni lehet, hogy sok félreértés és félre...
Boris Eifman / ifj. Johann Strauss A PYGMALION-HATÁS Balett két felvonásban
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.