Tytuł


Jupiter Ferencsik/4
2

Jupiter Ferencsik/4

A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még egy izgalmas mozzanat csatlakozik: a K. 467-es C-dúr zongoraversenyt nem modern instrumentumon, hanem fortepianón halljuk.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 9 Maja 2024 19:30

JUPITER

Műsor:
JOSEPH HAYDN: G-dúr szimfónia, Hob. I:88
WOLFGANG AMADEUS MOZART: C-dúr zongoraverseny, K. 467
***
JOSEPH HAYDN: Tóbiás hazatérése – nyitány, Hob. XXI:1
WOLFGANG AMADEUS MOZART: C-dúr („Jupiter”) szimfónia, K. 551

Somlai Petra - fortepiano
Nemzeti Filharmonikus Zenekar
Vezényel: Vashegyi György   

A Ferencsik bérlet koncertjein a Nemzeti Filharmonikus Zenekar a bécsi klasszikához illőn csökkentett létszámmal lép pódiumra. A záróesten mindehhez még egy izgalmas mozzanat csatlakozik: a K. 467-es C-dúr zongoraversenyt nem modern instrumentumon, hanem fortepianón halljuk. A szólista a hangszer egyik legkiválóbb hazai játékosa, Somlai Petra, a karmester Vashegyi György, a műsort egy-egy kései Haydn-, illetve Mozart-szimfónia keretezi.

Haydn 1787-ben fejezte be 88., G-dúr szimfóniáját, Mozart pedig egy évvel később írta meg utolsó művét a műfajban, a legendás hírű C-dúr („Jupiter”) szimfóniát. A közönség tehát egy estén, a koncert elején és végén hallhat egy-egy művet a két zeneszerző szimfóniatermésének legérettebb darabjaiból. Mindkettőt páratlan mesterségbeli tudás és invenció jellemzi, de rendhagyó ötleteket is találunk bennük: Mozart a fináléban a szonátaformát és a fúgát társítja mesterien, Haydn a lassú tételben trombitákat és üstdobokat is használ, a menüettben pedig – szándékoltan és feltűnően – tilalmas szólamvezetési módhoz, az úgynevezett „kvintpárhuzamhoz” folyamodik (ez később a rockzenében jellemző lesz, ám a bécsi klasszika még kerülte). Az 1785-ben keletkezett C-dúr zongoraverseny Mozart érett bécsi versenymű stílusának pompás reprezentánsa, a fináléban Michael Haydn-reminiszcenciával, a Tóbiás hazatérése nyitányának pedig az az érdekessége, hogy Haydn mindmáig ritkán megszólaló korai oratóriumát vezeti be. Somlai Petra (1981) a fortepiano szuggesztív és érzékeny művésze, külföldi továbbképzésekkel és hangversenysikerekkel tarsolyában, Vashegyi György a régizene és ezen belül a bécsi klasszikus stílus legnagyobb hatású hazai értője és tolmácsolója.

Nasza oferta


Poirot nyomozó kényelmes hazaútra vágyik a legendás, káprázatos Orient Expresszen. Csakhogy az előkelő útitársak között akad valaki, aki nagyon gyanús. Annyira gyanús, hogy bele is hal. A gyilkos pedig közöttünk van, hölgyeim és uraim… és nem is biztos, hogy egyetlen áldozattal beéri.

A musicalben árva gyerekek egy csapata kószál a háborús front kellős közepén. Egy békés hajlékra vágynak, ahová behúzódhatnak éjszakára. És természetesen egy jó falatra. Ha nem kapnak ételt, akkor elcsenik maguk. De ugyan ki tudna haragudni rájuk? Csak túl akarják élni a háborút. Ma, amikor milliók kényszerültek elhagyni otthonukat, ez is döbbenetesen ismerős üzenet.

„Improvizációs gasztroszínház – sok röhögéssel, alapvetően édes ízben, és némi savanykás zamattal. Mindezt kultúrtörténeti szempontból több rétegben egymásra pakoljuk, aztán feltekerjük a hőfokot. Pont olyan sül ki belőle, mint egy finom flódni” – meséli Stahl Judit, az előadás megálmodója.

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.