
Gounod: Rómeó és Júlia / MET EA
A drámairodalom leghíresebb szerelmi története Gounod operaváltozatában most amerikai Júliával és francia Rómeóval kerül fel újra - immár harmadízben a Met HD Live-közvetítések programjára. több
A drámairodalom leghíresebb szerelmi története Gounod operaváltozatában most amerikai Júliával és francia Rómeóval kerül fel újra - immár harmadízben a Met HD Live-közvetítések programjára. több
Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2024. március 24. vasárnap, 18:00
Nadine Sierra és Benjamin Bernheim: a New York-i operaház két jelenkori nagy kedvencének közös szerepeltetésére kínál most lehetőséget Bartlett Sher 2016-os rendezésének műsorra tűzése. A mindent elsöprő szerelemhez méltón szenvedélyes produkció karmestere pedig maga Yannick Nézet-Séguin lesz.
Roberto Alagna és Angela Gheorghiu meg Vittorio Grigolo és Diana Damrau párosa után most Bernheimre és Sierrára vár a Met színpadán Rómeó és Júlia szerepe - egy olyan slágeroperában, amely egyszerre hűséges és hűtlen Shakespeare drámájához. Hűtlen, hiszen Gounod és librettistái még egy apródi nadrágszerepet is beleírtak a történetbe: ő a kedves és bajkeverő Stéphano, akinek hálás szólamát és játékait ezúttal a fiatal amerikai mezzoszoprán, Samantha Hankey kamatoztathatja, alighanem éppoly sikeresen, mint a múlt szezonban ugyanitt Octavian szerepét. De hűséges is a Gounod-féle adaptáció, hiszen a lényeg, vagyis Rómeó és Júlia hamvas ifjúsága és megindító szerelme itt is mindennél fontosabbá válik. Különösen akkor, ha olyan sugárzó személyiségű operaénekesek akadnak a címszerepekre, mint a most ígérkező előadásban. No, és persze elkél azért a Rómeó és Júlia színpadán az ifjonti heveskedés, a tesztoszteron túláradása is, amit ezúttal két remek (afro)amerikai énekes, a bariton Will Liverman és a tenor Frederick Ballentine tesz majd különösen érzékletessé számunkra: Mercutio, illetve Tybalt szerepében.
A Metropolitan Opera Live in HD közvetítések partnerünk, a liveincinema.eu s.r.o. közreműködésével valósulnak meg.
Rendező: Müpa
Vezényel: Yannick Nézet-Séguin
Szereplők:
Júlia: ........................................................Nadine Sierra
Rómeó: ....................................................Benjamin Bernheim
Mercutio: .................................................Will Liverman
Tybalt: .....................................................Frederick Ballentine
Lőrinc barát: ............................................Alfred Walker
Stéphano: ................................................Samantha Hankey
Közreműködik:
a Metropolitan Opera Ének- és Zenekara
Alkotók:
díszlet: Michael Yeargan
jelmez: Catherine Zuber
fény: Jennifer Tipton
koreográfus: Chase Brock
vívómester: B. H. Barry
rendező: Bartlett Sher
Ahogy egy kritikusa írta: „Akinek nehéz a szíve, vagy csak melegségre vágyik, nézze meg ezt a darabot. Aki a nagy generáció tagja és képtelen megérteni az unokáját, vagy az ipszilon generációé, és kiborítják a nagyszülei, nézze meg ezt a darabot. Aki egyszerűen szereti a színházat, nézze meg ezt a darabot.”
Az egyszerű sofőr, Schneider Mátyás fuvarozási vállalkozása hirtelen nagyon sikeres lesz. A család gyorsan meggazdagodik, egy nagy villába költöznek és tulajdonképpen azt sem tudják, hogy mihez kezdjenek rengeteg pénzükkel. A feleség úgy gondolja, hogy mint minden gazdagnak, nekik is jár egy lakáj, így aztán szerződteti Hyppolitot, aki elkezdi rákényszeríteni az egyébként egyszerű családra azokat a szokásokat, amelyeket az arisztokrata családoknál látott. A legrémesebb számukra talán az Operába járás, amit az összes családtag a pokolba kíván. Emellett persze szerelmi szál is van a történetben. Nagy András, akiről csak a történet végén derül ki, hogy arisztokrata és aki a lány apjának cégénél dolgozik, szerelmes Schneiderék lányába, Terkába. A lánynak is tetszik a férfi, de Schneiderné inkább a bájgúnár, semmittevő dendihez, Makács Csabához akarja feleségül adni, mert ő a társadalmi ranglétrán feljebb helyezkedik el. A történet megmutatja, hogyan keverednek össze a társadalmi és a kényszerűségből erőltetett szerepek, a státuszok és a valódi értékek, és aki nevetséges, az hogyan lesz még nevetségesebb.
Az argentin politikai menekült szülők gyermekeként, Svédországban született José González a kétezres évek svéd popzenei hullámának egyik prominens dalszerző-énekese, aki az indiepop és bossa nova jegyeit is felmutató finom, klasszikus gitáros, akusztikus stílusáról és filozofikus dalszövegeiről ismert.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!