CARSON COMA: PÓK
A Dalszerelőműhely 2024-es szörnyetegsorozatában Godzilla és a vámpír után a pók következik. Manapság, amikor a popzene világában kihalás közelébe került, védett fajjá vált a „zenekar” (a slágerlisták felsőbb régióiban csupa „solo act” kap helyet), nagy örömöt jelent a Dalszerelőműhelyben egy valódi együttessel foglalkozni. Az ülés főszereplője, a Carson Coma pedig igazi zenekar a szó X-generációs, sőt boomer értelmében. Hogy ki a pók, és miért kell gyűlölni, az éppúgy fel fog merülni a dalszerelés során, mint az, hogy milyen szerepet szokott kapni a zenében a szűkített akkord, hogy mi történt az elmúlt évtizedekben a gitárszólóval, és hogy meg tudja-e állítani Beyoncé az univerzum mozgását (spoiler: persze hogy).
A műhelyvezető a Dalszerelőműhely harmadik évadában is Fazekas Gergely, zenetörténész, a Zeneakadémia tanára.
A Dalszerelőműhely 2021 őszén kezdte működését az ISON-ban. Az első két évad során Billie Eilish, Janelle Monáe, Eminem, Adele, Shawn Mendes, Harry Styles, Dua Lipa, a Carson Coma, Krúbi, Taylor Swift és SZA egy-egy dalát vizsgáltuk. A cél az, hogy megértsük, mi történik a zene „belsejében”: mit csinál egy-egy dalban a kardántengely, a karburátor és a gyújtógyertya, vagyis olyan kérdésekre keressük a választ, hogy miként kapcsolódik egymáshoz szöveg és zene, mitől lesz izgalmas (vagy éppen kevésbé izgalmas) egy dallam, hogyan áll össze a hangzás és a harmóniavilág. A foglalkozásokon való részvételnek nem feltétele a zenei előképzettség, két nyitott fülön kívül más segédeszközre nem lesz szükség (csavarhúzót, fogót, kompressziómérőt biztosítunk).