BÉCSI KLASSZIKUS MESTERMŰVEK a Szolnoki Szimfonikusokkal
A Szolnoki Szimfonikusok következő hangversenye a Zeneakadémia Nagytermében: BÉCSI KLASSZIKUS MESTERMŰVEK.
Az együttes karmestere ez alkalommal Orhan Salliel.
A Szolnoki Szimfonikusok következő hangversenye a Zeneakadémia Nagytermében: BÉCSI KLASSZIKUS MESTERMŰVEK.
Az együttes karmestere ez alkalommal Orhan Salliel.
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Thursday, January 11 2024 7:00PM
Műsor:
Ludwig van Beethoven: II. (D-dúr) szimfónia, op.36
Liszt Ferenc: Esz-dúr zongoraverseny No. 1, (R.455)
Max Bruch: e-moll kettősverseny hegedűre és brácsára, op.88
Közreműködik: Kyoungjoo Sung (hegedű), Haejin Lim (brácsa) és Quang Hong Luu (zongora)
Vezényel: Orhan Salliel
Alig van mű Beethoven életében, mely hangulatában, tartalmában ennyire ellentmondana a költő külső életviszonyainak. A II. D-dúr szimfónián a komponista 1801 és 1802 között dolgozott; ez az időszak egybeesik a Heiligenstadti végrendelettel. Beethoven ekkor már tudta, hogy teljes süketség és társadalmon kívüliség vár rá. Ebben a vigasztalhatatlan lelkiállapotban írta meg ezt a szimfóniát, amely szöges ellentéte a külső világnak: bizakodás, derű és az élet szeretete jellemzi. Az I. szimfóniához képest a II. óriási előrelépés: merész és kísérletező. Bemutatóját 1803. április 5-én tartották a szerző második nagy szerzői estjén a Theater an der Wien-ben. A koncerten maga Beethoven vezényelt.
Liszt Ferenc Esz-dúr zongoraversenyét a romantikus zongorairodalom kiemelkedő darabjaként tartják számon. A három tételből álló szerzeményen Liszt igen nagy műgonddal és önkritikával dolgozott, nem kevesebb, mint öt változatát készítette el az idők során. 1830 körül, alig húszéves korában kezdte írni, és 19 évvel később tanítványa, Joachim Raff közreműködésével fejezte be. Újabb átdolgozás után az 1855-ös weimari bemutatón a zongoraszólamot maga Liszt játszotta, a zenekart pedig Berlioz vezényelte. A zongoraverseny technikailag igazi kihívást jelent az előadók számára.
Max Bruch (1838-1920) meglehetősen ismert zeneszerző. Hosszú karmesteri és zeneszerzői karriert futott be. Hegedűre és zenekarra írt művei még mindig a gyakran előadott repertoár részét képezik. Bruch 1911-ben komponálta e-moll kettősversenyét. A kettősversenyt eredetileg a fiának, a kiváló klarinétművésznek, Max Felixnek és Willy Hessnek (brácsa) írta. Hess javaslatára azonban Bruch a klarinét szólamot átírta hegedűre. A Kettősverseny két hangszer meghitt beszélgetése. A hangulata romantikus, több korábbi műveiből merített dallamot idéz.
Az Őrült Nők Ketrece egy olyan hely, ahol mindenki az lehet, aki. Vagy épp az, aki lenni akar. És ha muszáj másnak mutatnod magad, mint aki vagy? Hit, remény, szeretet, munka, család, haza, tegnap, ma, holnap, én, te – és ketten együtt.
Recirquel’s new production, Paradisum explores the myth of rebirth following the silence of a destroyed world, where the means of communication is the body, and the only common language is movement.
A nagyszabású musicalt, amelyben a Halál lép elő főszereplővé, az egyik legnépszerűbb zenés színházi darabként tartják számon, 1992 óta hódít világszerte töretlen sikerrel.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.