program


A+B

A+B

Szervező: Magyar Művészeti Akadémia Iparművészeti és Tervezőművészeti Tagozat

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Bakos és Árendás

„Árendás József lelki alkata és alkotói habitusa elválaszthatatlan egységben mutatkozik meg a plakátokon. Ő az ezerarcú halhatatlan cirkuszi clown, aki gyakran maszk mögé bújva sohasem egyén, gyakran még típus sem, hanem titokzatos kacagó valaki, akinek élcei és falcai elől nem menekülhet a civilizáció. Előszeretettel találja meg lelki alkatának megfelelően a saját örömére és szórakoztatására szolgáló vizuális közlésformákat. A nemzeti sorskérdések feldolgozásának húsba metsző tragikumát malíciába mártott ecsettel közvetíti, mindazonáltal szívesen ajándékozza meg magát és a nézőközönséget megannyi erotikus krokival, frivol humorral vagy vitriolos bonmot-val. Árendás József munkássága zsinórmérték az elkövetkező plakátos generációk előtt, hiszen végigtekintve pályafutásán szilárd bizonyítékát találjuk annak, hogy nem a plakát stílusán van a hangsúly, hanem a kifejezőerején.

Bakos István fél évszázados alkotómunkájában kiváltképp az alkalmazott grafika területén vívott ki elismerést. Neve említésekor a legtöbb embernek a reklámgrafika, plakátgrafika és a tervezőgrafika műfaji kategóriák jutnak eszébe, következésképpen a grafika, mint a vonal művészete. A pályakezdéstől a 70-es évek elejéiig terjedő rövid periódust a pop-art képi világa uralja. Miután meglelte egyéni látásmódját és kifejező készségét, a 80-as évek közepéig hozza létre az életmű legkvalitásosabb munkáit a szürrealizmus kelléktárából építkezve színházi- és moziplakátokon. Az elkövetkező két évtizedben eltávolodva a festészettől, művészi kiteljesedésének eszközévé a fényképezőgép válik, de az utóbbi esztendők késztetése ismét visszavezette a pálya kezdeti szemléletmódjához. Bakos István elemeire redukálja a közvetítendő gondolat vizuális befogadhatóságát és a tartalmat emblémába sűríti. Gyakran alkalmazott fekete és fehér kulisszából emelkedik ki néhány vonallal megrajzolt jelkép, amely koncentrált asszociációt vált ki egy szempillantás alatt. Témaválasztása személyes, amely a tágabb környezetért érzett morális felelősségvállalásból táplálkozik.”

Keppel Márton művészettörténész

Aktuelt


A Vízkereszt viharos tengerrel, hajótöréssel, gyásszal kezdődik, és három házassággal ér véget. A kettő között viharos szerelmek ütköznek, egy részük csaknem hajótöréssel végződik.

Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

Obs! Indkøbskurvens tidfrist udløber snart!
tilbageværende tid
00:00

enhed(er) i kurven

total:


Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.