Program


Michael Nyman - Best of
2

Michael Nyman - Best of

Mint Nagy-Britannia leginnovatívabb és legünnepeltebb zeneszerzőinek egyike, Michael Nyman munkássága felöleli az operákat és vonósnégyeseket, filmzenéket és zenekari koncerteket. Sokkal több ő, mint pusztán egy zeneszerző: egy előadó, karmester, zenekarvezető, zongorista, szerző, zenetudós és mostanában fotós és filmes. Bár túl szerény ahhoz, hogy „reneszánsz embernek” nevezze magát, féktelen kreativitása és sokoldalú művészete korunk leginkább magával ragadó és legbefolyásosabb kulturális ikonjainak…  több

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Utolsó előadás dátuma: 2017. november 6. hétfő, 19:00

Egy hosszú és figyelemre méltó karrier ezen állomásán megbocsátható lenne, ha megelégedne azzal, hogy csak üljön a babérjain. De ahelyett, hogy visszatekintene egy élet teljesítményére, amely a Piano (Zongoralecke) című filmhez írt díjnyertes zenéjétől és a”The Man Who Mistook His Wife For A Hat” (A férfi, aki összetévesztette a feleségét egy kalappal) című híres operától kezdve az olyan neves zenészekkel, mint Sir Harrison Birtwistle vagy Damon Albarn, történő csúcsminőségű kollaborációk során át vezet, ő még mindig előre tekint – kitolva a művészetének határait olyan változatos és termékeny kreativitás-robbanással, ami olyan energetikus és kihívásokkal teli, mint bármely új és tekintélyromboló fiatal srácé a grundról.

Tavaly egy új dokumentumfilm premierjére került sor „Michael Nyman Folyamatosan dolgozó Zeneszerző” címmel, mely egy intim portré volt művészeti életéről mint zeneszerző, valamint legutóbbi munkájáról mint filmes és fotós.

Szintén 2010-ben Nyman folytatta együttműködését az úttörő szovjet filmessel, Dziga Vertovval. Januárban Nyman követte a korábbi, A Férfi Mozikamerával (2002) vonalat két film, a „Tizenegyedik Év” (The Eleventh Year) és a „Világ Hatodik Része” (A Sixth Part of the World) megvágásával, mely mindkettő a késői 1920-as években készült. Az MN Records kiadta mindkettőnek a zenéjét CD-n.

Októberben Nyman bemutatta Vertov filmjének alapos, kockáról kockára készített rekonstrukcióját (Nyman Mozi Kamerával), amelyben felvételeket használ saját személyes filmarchívumából, amelyet az elmúlt két évtizedben forgatott, hogy megalkosson egy modernkori kísérleti dokumentumfilm-készítést.

Nem az a típus, aki csak ül az elefántcsont tornyában, naptára tele van nemzetközi turnékkal a Michael Nyman Band-del, valamint egy sor egyedi és megismételhetetlen, különböző művészekkel együtt megvalósuló előadással. Nyman a késői 1960-as években hagyta első lábnyomát a zenei világban, amikor kitalálta a „minimalizmus” terminusát, és húszas évei közepén megkapta egyik legkorábbi megbízását, hogy írja meg a Birtwistle című 1969-es opera librettóját, amelyet a Greenwood Side készített.

1976-ban megalakította saját zenekarát, a Campiello Band-et (most Michael Nyman Band), és több mint 3 évtizeden keresztül a csapat intenzív és kísérletező zeneszerzői munkásságának laboratóriuma lett.

Több mint 30 éven át sikeres karriert élvezhetett filmzeneszerzőként is, ez lett az a szerep, amiről az emberek többsége – őszinte sajnálatára – ismeri őt.

Legjelentősebb művei közé tartozik egy tucat Peter Greenaway film, köztük olyan klasszikusok, mint a „The Draughtsman's Contract” (A rajzoló szerződése) és a „The Cook, the Thief, His Wife & Her Lover” (A szakács, a tolvaj, a felesége & a szeretője); Neil Jordan „The End Of The Affair” (Egy kapcsolat vége) című filmje; számos Michael Winterbottom játékfilm, köztük a „Wonderland” (Csodaország),az „ A Cock And Bull Story” (Bikatöke), és a „The Trip” (Az utazás); a hollywoodi kasszasiker Gattaca – és persze felejthetetlen zenéje Jane Campion 1993-as, „The Piano” (Zongoralecke) című filmjéhez, melynek zenéjéből összeállított albumot több mint három millió példányban adták el. Korábbi protezsáltjával és barátjával, Damon Albarnnal társszerzője volt az 1999-es „Ravenous” (Farkaséhség) című film zenéjének. Nemrég az ő zenéjét használták a 2009-es BAFTA díjnyertes és Oscar-díjra jelölt „Man on Wire” (Ember a magasban) című filmben. Az „Erasing David” (Törölni Davidet) című filmhez írt zenéje is számos dicséretet begyűjtött, és megnyerte a londoni East End Filmfesztivál legjobb eredeti filmzene díját is 2009-ben.

Hírneve az intellektuális kritikusok között a számos zenekar - köztük saját együttese, szimfonikus zenekarok, kórusok és vonósnégyesek - számára írt zeneművekből álló, irigylésre méltó életművén alapul. Sok darabot írt színpadra is. Operái közül megemlítendő a The Man Who Mistook His Wife For a Hat (1986) – A férfi, aki összetévesztette a feleségét egy kalappal, a Facing Goya(2000) – Találkozás Goyával és a kritikusok által dicsért Man and Boy: Dada (2003) – Férfi és fiú: Dada. Komponált számos balettzenét is a világ legkiválóbb koreográfusai számára.

Ajánlatunk


Ősbemutató! Egy büszke cigányfiú, Lojko Zobar és a gyönyörűséges cigánylány, Radda találkozása, akik a szerelem mindent elsöprő érzését mégis béklyónak tartják, mert útjában áll a szabadságuknak. A szabadság és a szerelem szívmelengető drámája látványos vizualitással, lendületes táncokkal és drámai erejű színészi játékkal.

„Nem jön álom a szememre…”

zenés játék két részben

Figyelem! A vásárlási időkorlát hamarosan lejár!
becsült lejárati idő:
00:00

tétel a kosárban

összesen:


Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsa össze a kosarát újra!