Program


Hallgassunk Brahmsot 4.: D-dúr hegedűverseny/Brahms-Schönberg:g-moll zongoranégyes (Baráti Kristóf )

Hallgassunk Brahmsot 4.: D-dúr hegedűverseny/Brahms-Schönberg:g-moll zongoranégyes (Baráti Kristóf )

Brahms és a magyarok kapcsolatának, valamint a műveiben megjelenő magyaros elemeknek hosszú tanulmányokat lehetne szentelni (többen szenteltek is): az első hatás akkor érte a szerzőt, amikor megismerkedett Reményi Edével, akinek zongorista partnere lett több közös koncert alkalmával.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, November 28 2021 8:00PM

Hallgassunk Brahmsot! IV.

Brahms: D-dúr hegedűverseny, op. 77
Brahms–Schönberg: g-moll zongoranégyes, op. 25

Baráti Kristóf hegedű
Concerto Budapest
Vezényel: Keller András

Brahms és a magyarok kapcsolatának, valamint a műveiben megjelenő magyaros elemeknek hosszú tanulmányokat lehetne szentelni (többen szenteltek is): az első hatás akkor érte a szerzőt, amikor megismerkedett Reményi Edével, akinek zongorista partnere lett több közös koncert alkalmával. A Magyar táncok sorozatának számos témáját, dallamát Reményi mutatta meg neki, és ő ismertette meg a kor kiváló, szintén magyar származású hegedűművészével, Joachim Józseffel, aki nemcsak közeli barátja lett, de a komponista számos művét is inspirálta. Leginkább 1878-as egyetlen Hegedűversenyét, melyre a Wörth-i tó szépségén túl a magyar zene is hatott, erre különösen a harmadik tétel néhány motívuma utal. A versenymű szólistáját, a Kossuth- és Liszt-díjas Baráti Kristófot a hazai közönségnek nem kell bemutatni, hiszen a romantikus repertoár e népszerű darabja is nem egyszer megszólalt már Stradivari-hegedűjén a magyarországi hangversenytermekben. A D-dúr koncertnél jóval korábbi az 1856 és 1861 között keletkezett g-moll zongoranégyes, melynek energikus negyedik tételében a Rondo alla zingarese cím teszi egyértelművé a magyar cigányzenészek hatását. Mivel Arnold Schönberg nagyon szerette Brahms e művét, de sohasem hallott belőle igazán jó előadást az eredeti felállásban, 1937-ben izgalmas zenekari köntösbe bújtatta a kompozíciót. A Concerto Budapest együttesét a március óta Kossuth-díjas zeneigazgató, Keller András dirigálja.

Our offer


Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.

..Némi EU-s támogatosítás, színház a záhníszben. Görbetükörerdő, disznógömb, telefonfül. Pár művészi vénával megáldott vendégmunkás, plusz egy talicska aprómajom. Vagyis lidérc. Lúdvérc. Osszátok be..

Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.