Program


Blaskó Borbála: GRANE – Képzelgések a Peer Gynt nyomán - Bethlen-Manna-Attitűd
2

Blaskó Borbála: GRANE – Képzelgések a Peer Gynt nyomán - Bethlen-Manna-Attitűd

Henrik Ibsen Peer Gynt című drámája nyomán, Áprily Lajos fordításának felhasználásával

Aktuális előadások




Peer  Gynt a drámairodalom egyik legkülönlegesebb figurája: önmagát kereső, újra és újra átalakuló fiatalember majd férfi, akinek a története elsőre céltalan sodródásnak tűnhet, ám valójában az egyéniség, a szabad akarat és a sors közti küzdelem példabeszéde. Blaskó Borbála új értelmezésében egy már idős Peer Gynt tekint vissza hosszú, kalandos életére. Múlt és jelen összeütközik, miközben emlékfoszlányok, elfeledett ismerősök, régi szerelmek és ádáz ellenfelek elevenednek meg a színpadon.  

Az új produkcióban a Kossuth- és Jászai Mari-díjas Blaskó Péter, a Nemzet Művésze alakítja a tévelygő Peer Gyntöt, partnerei az előadásban pedig saját fia, Blaskó Bence és Szilágyi Ágota színművésznő. Találkozásaik izgalmas megvilágításba helyezik Ibsen remekművét, mi pedig nyomon követhetjük Peer megrázó, lírai párbeszédét belső és külső ellenfeleivel, édesanyjával, szerelmével, fiával – és önmagával.  

Játsszák: Blaskó Péter, Szilágyi Ágota és Blaskó Bence 

Látványtervező: Csiszér Csilla Viola 
Látványtervező asszisztens: Baranyai Marcell 
Dramaturg: Cseh Dávid 
Zenei szerkesztő: Dobri Dániel 
A rendező munkatársa: Könczei Villő 
Produkciós koordinátor: Juhász Károly Rendező-koreográfus: Blaskó Borbála Harangozó-díjas 

Személyes gondolatok Blaskó Boritól: 
“A GRANE – Képzelgések a Peer Gynt nyomán című előadás létrejötte egy nagyon fontos állomása alkotói utamnak.  
Először ebben a helyzetben valósulhatott meg egy nagyon régi vágyam, hogy Édesapám, aki egy neves, hivatásos színművész, együtt szerepelhessen professzionális, színházi körülmények között a nem hivatásos, de művészi vénával megáldott képzőművész öcsémmel.  

Bence öcsém profi szinten képzőművészettel foglalkozik, mellette zenél, hangszeren játszik.  

Évekkel ezelőtt már láttam Őt egyedüli fellépőként énekelni, önmagát gitárral kísérve színpadon szerepelni. Már akkor azt éreztem, hogy ennek a furcsa, különleges belső szuggesztiónak, amellyel ő ösztönösen képes létezni és jelen lenni, nagyobb teret, nagyobb fórumot és szélesebb közönséget kell biztosítsak, mint a szülők és barátok, ismerősök köre.  

Bence saját belső világa egy izgalmas, sajátságos látásmóddal és egyedi szemlélettel párosul. Különlegessége a zsigerből fakadó természetjegyének, ösztönös életvitelének és ehhez társuló jellegzetes állapotának köszönhető.  

Szerettem volna megadni Bencének egy olyan szakaszt az életében, amikor nem hátrányosként, hanem azonos értékű emberként és művészként van kezelve. Ugyanolyan szinten éli meg a munkát, mint a szereplőtársai, színpadi kollégái, akik egymást egyenlő partnerként inspirálják, segítik és fejlesztik.  

Szerettem volna Bencének megadni azt az élményt, hogy egy komoly színházi helyzetben felelősen érezze meg a rá váró feladat súlyát. Ezáltal kialakuljon benne egy felelősség- és kötelességtudat, önmaga felé is igényelje a magasan elvárt minőséget és meglássa a napról napra épülő munkán keresztül a fejlődőképesség, a tanulás varázslatos útjának lehetőségét.” 

Külön köszönet Sütő Anikónak, Peltzer Ferencnek és Krum Enikőnek.

Áprily Lajos örököseinek engedélyét a Hofra Kft. közvetítette. www.hofra.hu