
5. Timelines - Esterházy Marcell kiállítása
„Az idő kérdése a képzőművészetben fura dolog, adott esetben besűrítek egy munkába több száz évvel ezelőtti dolgokat is, amiknek a mai napig van kihatásuk.” /Esterházy Marcell/
„Az idő kérdése a képzőművészetben fura dolog, adott esetben besűrítek egy munkába több száz évvel ezelőtti dolgokat is, amiknek a mai napig van kihatásuk.” /Esterházy Marcell/
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
„Az idő kérdése a képzőművészetben fura dolog, adott esetben besűrítek egy munkába több száz évvel ezelőtti dolgokat is, amiknek a mai napig van kihatásuk.” /Esterházy Marcell/
Esterházy Marcell művészeti praxisának fókuszában az Esterházy-család történetének feldolgozása áll, amely sok szálon összekapcsolódik a magyar és az európai történelemmel. Munkáiban jellemzően ezekkel a családi és talált archív anyagokkal dolgozik, azokat sajátítja ki és értelmezi újra, költői megoldásaiban egymás mellé helyezve a nagy történelmi narratívákat és a személyes családi történeteket. Életművének e részében élesen veti fel a múlt megismerhetőségének kérdését, a megismerés motivációját, a történelem és az igazság kapcsolatát. Azzal, hogy Esterházy Marcell felvállalja nézőpontja szubjektivitását, rámutat a történelmi értelmezések és nézőpontok sokféleségére, valamint az abszolút és a relatív idővonalak egymásmellettiségére és lehetséges összefonódásaira.
A TIMELINES különlegessége, hogy egy olyan életmű-kiállítás, amely egyszersmind csoportos tárlat is. Az idővonalak sokaságát, azaz Esterházy Marcell munkáinak fő háttéranyagát a kiállítás terében egy rendhagyó „vezérlőközpontban” gyűjtjük össze, ahol időrendben, mégis sajátosan érzelmi alapon egymás mellé kerülnek a családi relikviák és portrék, valamint Esterházy Marcell alkotótársainak, művészbarátainak ehhez kapcsolódó munkái. A komplex (mű)tárgyegyüttes a XX. századi globális és magyarországi történelem, valamint az irodalomtörténet és a családtörténetek kereszteződéseire reflektál, bemutatja a személyes múltfeldolgozás folyamatát, rávilágítva egyúttal annak együttérző attitűdjére.
Kiállító művész:
Esterházy Marcell
Közreműködő alkotók:
Almási Tamás / Esterházy Gitta / Gerhes Gábor / Lucien Hervé / Király András / Megyik János / Laurent Perbos / Schuller Judit Flóra
Kurátorok:
Don Tamás / Mucsi Emese
A rembetikót gyakran emlegetik „görög bluesként”. Ez a tradicionális kisázsiai zenén alapuló, görög folkkal keveredő, viszont a városi hagyományokban is mélyen gyökerező, fénykorát az 1930-50-es években elérő műfaj az emberek életét, vágyait és küzdelmeit tükrözi.
Ivan Menchell pergő, mély emberismeretről árulkodó vérbő komédiája sok-sok kacagás mellett megható, megrendítő pillanatokat kínál mindenkinek, aki valaha szeretett és szerették.
„Túl sötét.” „Micsoda posvány!” „Csupa ronda emberről ír!” „Ez a darab előadhatatlan, már a dialógusai miatt is.” „Disznók vagytok ti mind, mondják a darabban, s ez találó ezekre az alakokra, de legfőképpen magára a szerzőre.” „Én bizony nem szeretném, ha ez a Húber a sógorom lenne!” „Hát írjon végre kellemesebb emberekről, az Istenért, hiszen ezek maga a förtelem...” „Én csak és kizárólag az író kedvéért olvastam végig.” „Én már azt se bántam volna, ha belelőnek a súgóba, oly mindegy az már ebben a pokolban...” „Szörnyű munka!” „Sivár, sivár.”
enhed(er) i kurven
total:
Tiden er udløbet. Start venligst forfra med at vælge billetter.